۶ تیر ۱۳۹۰، ۹:۲۳

در گفتگو با مهر اعلام شد:

اختصاص بسته‌های مکمل دستمزد/ تعیین تکلیف کارت‎های اعتباری خرید

اختصاص بسته‌های مکمل دستمزد/ تعیین تکلیف کارت‎های اعتباری خرید

عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران اختصاص بسته های مکمل دستمزدی را راهکار جبران افزایش سطح دستمزدها دانست و گفت: کارت های اعتباری خرید کارگران هم نیازمند جمع بندی نهایی است.

علی دهقان کیا در گفتگو با مهر با بیان اینکه هم اکنون بیشترین حجم تبلیغات در رسانه های مختلف کشور به کالاها و تولیدات خارجی اختصاص دارد، گفت: این موضوع باعث تضعیف تولیدات و محصولات بنگاه های داخلی کشور خواهد شد.

عضو هیئت مدیره شوراهای اسلامی کار استان تهران، اظهار داشت: این موضوع همچنین منجر به جلوگیری از رشد تولید محصولات داخلی خواهد شد و کارفرمایان را با موانع و معضلات فراوانی روبرو می کند.

دهقان کیا به موضوع مهم دستمزد نیروی کار شاغل در واحدها و بخش های مختلف کشور اشاره کرد و افزود: در حالی که تورم ماه جاری حدود 16.7 درصد تخمین زده می شود، دستمزد کارگران در ابتدای سال جاری فقط 6 درصد افزایش یافته است که در مورد کارمندان به تازگی 10 درصد اعلام شد.

وی خاطر نشان کرد: افزایش نرخ تورم و کاهش قدرت خرید کارگان باعث ایجاد مسائل و مشکلات معیشتی برای آنها و خانواده هایشان خواهد شد در حالی که دولت موظف است تا در زمینه حفظ قدرت خرید خانوار کارگری اقدامات موثری را انجام دهد.

این مقام مسئول کارگری ارائه بسته های حمایتی دستمزد را یکی از راهکارهای مورد نیاز جبرانی در زمان کم بودن سطح افزایش دستمزدها دانست و گفت: این موضوع که باید از روش های مختلف دیگری کمبود دستمزدهای کارگران تامین و پوشش داده شود وظیفه دولت و دستگاه های تصمیم گیر است.

به گفته دهقان کیا، متاسفانه با توجه به اظهارات زودهنگام و رونمایی صورت گرفته از کارت های اعتباری کارگران هنوز این موضوع عملیاتی نشده است، تصریح کرد: به نظر می رسد در این ارتباط بهترین گزینه پیشنهادی همان استفاده از حساب یارانه های افراد باشد.

کد خبر 1345118

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha